Spotkanie egzaminacyjne z kandydatami będzie miało formę rozmowy kwalifikacyjnej, która będzie obejmowała: prezentację dotychczasowych zainteresowań badawczych (w tym konspektu pracy licencjackiej) kandydata/tki oraz planowanej pracy magisterskiej. Podane natomiast poniżej tezy egzaminacyjne będą pretekstem do rozmowy o sztuce, a nie bezpośrednim sprawdzianem znajomości terminologii.

 

Kierunek: historia sztuki

1. Zaprezentowanie konspektu pracy licencjackiej oraz dalszych planów związanych ze studiami II stopnia (zainteresowania naukowe, ewentualne propozycje tematu pracy magisterskiej)
2. Wyjaśnienie podstawowych terminów z zakresu architektury
3. Wyjaśnienie podstawowych terminów z zakresu plastyki (rzeźba, malarstwo)
4. Wyjaśnienie podstawowych terminów z zakresu technik artystycznych
5. Wyjaśnienie podstawowych terminów z zakresu metodologii historii sztuki

 

Literatura:

Białostocki J., Historia sztuki wśród nauk humanistycznych, Wrocław 1980.
Fuga A., Techniki i materiały, Warszawa 2008.
Słownik terminologiczny sztuk pięknych, oprac. zbior., Warszawa 2011.
Mączeński Z., Elementy i detale architektoniczne w rozwoju historycznym, Warszawa 1956.